Nincs ilyen widget!

Szemüvegek bűvöletében - Interjú Zachary Milaskey szemüveg designerrel

Eleinte ruhákkal próbálkozott, majd cipőket is készített. Kipróbálta a gitárkészítést, sőt, bútorok gyártásával is megpróbálkozott. Egy napon aztán rájött, hogy a szemüveg az ő igazi terepe. S igaza lett! A mára már számos egyedi szemüveg jogtulajdonosává lett egykori szabóval,  Zack Milasky-val beszélgettem. (Szerkesztette: Széles Gábor)


zack milaskey.jpg

flo rida 1.jpg

Honnan jött a szemüvegkészítés az életedbe? S egyáltalán, miért épp a szemüveg? Miért nem a ruha, vagy a cipő?

Csináltam ruhát, és cipőt, varrtam már sok nadrágot, inget, kabátot, készítettem papucsot, strandpapucsot, de végül is a ruha szektorban nagy a verseny, és kb. csak varrógép és olló kell hozzá... a cipő pedig valahogy bonyolultnak tűnt (sok méret, színek, stb.), de amúgy kényszerből született, hogy szemüveget csinálok. Aztán szélesíteni szerettem volna a termékkínálatomat és műanyagokban kezdtem gondolkodni. Kipróbáltam mindent, amit lehetett akkoriban ott Amerikában. Aztán egy nap a műhelyben (az akkori család garázs) édesapám régi hanglemez-gyűjteményére leltem és gondoltam, hogy ebből is megpróbálom.

 

Honnan örökölted a tervezői érzéket? Voltak olyanok a családodban, vagy akár a felmenőid között, akik hasonló területen tevékenykedtek?

Édesapám szobrász, építészmérnök. Sokat dolgoztunk együtt. Sokat tolmácsoltam neki a Zsolnay gyárban is.

elton in tipton.jpg

Ha nem szemüvegkészítő lennél, szerinted mivel foglalkoznál?

Gyerekkoromban útépítő munkás akartam lenni, vagy esetleg feltaláló.

michael madsen 1.JPG

Miben áll a Zachary Milaskey szemüvegeinek egyedisége az alkotó szerint?

A design house-unk (- tervezőközpont, a szerk.) neve Tipton Eyeworks. Itt születnek a különböző koncepciók, pl. a Vinylize, amely hanglemezből van, annak tartozékaival együtt, a Cinematique, amely filmszalagokkal van díszítve. Európai gyártmány, azaz magyar. Világszerte kapható, több mint 250 boltban, csak Afrikában nem.

Afrikában miért nem? Ennek gazdasági okai vannak?

 Valószínűleg azért. Dél-Afrika kicsi. Sok az érdeklődés Libanonból. Most adtunk el Kuvaitba és Abu-Dhabiba.

tilla 1.jpg

Hogyan jut el egy szemüveg a fejedtől a tervezőasztalon át a gyártósorig és a boltokig?

Ketten dolgozunk a tervezésen és többen döntjük el, hogyan nézzen ki. Előbb kézzel felskicceljük az ötleteinket, sok firkát készítünk. Aztán jön a számítógép, a kontúrozás, majd a 3D mintázás. Ha a tervrajzon jól néz ki a szemüveg, akkor faragunk egy prototípust, vagy sokat, és szavazunk. Majd tartunk egy kis "bulit" és egymáson díjazzuk a kereteket. Aztán a nyertesekből gyártási tervek készülnek. Miután a nyerteseket legyártottuk, kiküldjük a képviselőknek, feltöltjük a weboldalra, és kommunikáljuk, hogy van új kollekció. A képviselők járják az területüket és továbbítják nekünk a rendeléseket, amiket kiküldünk.

Mit lehet tudni a terveidről?

Hamarosan lesz Vinylize táska kollekció, ezen kívül környezetbarát házat tervezek. Remélem pár év múlva építésre is kerül sor.
 

quentin tarantino600.jpg

süti beállítások módosítása