Nincs ilyen widget!

'60-as évekbeli retró íróasztal felújítása

Íme egy íróasztal vásárlás/felújítás története, ami nem is olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. (szerző: Csorba Anita- inspiraciok.hu)
IMGP0536.jpg

Persze, ha van az ember fiának úgy 100-150 ezer forintja erre, akkor tényleg nem problémás: szép, formás, ergonómikus bútorokat lehet venni ennyiért. Felmértem a terepet az alacsonyabb árkategóriában is: 20-30 ezerért nem jó minőségű, laminált lapokból készült íróasztalt lehet venni, 40-50 ezernél pedig jobb minőségű szintén laminált, vagy rosszabb minőségű/egyszerű szerkezetű fenyő asztalok kezdődtek. Egyik megoldás sem tetszett igazán. Ekkor néztem körül a vaterán, és egy 1963-ban készült igazi fa íróasztalra bukkantam 7,000.-Ft-ért. Tudjátok az a tipikus magas fénnyel shellakkozott darab. Osztottam/szoroztam, és kiszámoltam, hogy ha festékeket, bútorgombot is veszek hozzá, az asztal ára nem fogja meghaladni a 20,000.-Ft-ot.

Csiszolópapírral megszabadítottam az asztalt a lakkozott rétegektől, portalanítottam, és jöhetett a festés.
Egyszerű fehér selyemfényű zománcfestéket használtam, a nehezen elérhető helyeket ecsettel, a sima felületeket velúr mini festőhengerrel festettem. Száradás után finom (180-as) csiszolópapírral visszacsiszoltam, és jöhetett a második réteg is, majd ugyanígy a harmadik réteg. A kék szín szintén selyemfényű zománcfesték, ez kevertetve lett, az 1 literes festék 5,000.-Ft körül volt. Mivel a napszítta / ombre festési megoldás nagyon tetszett, így festettem meg a fiókelőlepokat.


Végül jöhettek a pandamacis bútorgombok (1,500.-Ft/db), illetve a dupla pöttyös nagy fiókgombok (2,900.-Ft/szett, Tchibo), mert valamiért a kislányom határozott kérése az volt, hogy olyan "vonalszerű" kihúzók SEMMIKÉPPEN ne legyenek :) Nos, ez az íróasztal története. Ha még több kreatív barkács ötlet inspirációra vágysz, klikk ide!

Olvass tovább még több különleges, és akár általad otthon is megvalósítható képötletért
-kép raklap alapra
-hamburger dobozból különleges nyomat
-óriásposzter ingyenes internetes képvarázslóval
-pöttyös kép krumplinyomdával
-szivárványos cikk-cakk minta
süti beállítások módosítása