Nincs ilyen widget!

Nagyflanc mondja: Nyomozz a nyomozó után!

Nagyon szeretem az Art Deco-t és nagyon szeretem Poirot-t. Hogy melyik volt előbb? Ha jól belegondolok, akkor Poirot, hisz őt régebb óta figyelhetem. Talán felváltva nézhettem a Süsü a sárkány kiűzetésével foglalkozó rajzfilmmel. Természetesen akkor még nem David Sushet volt megformálója, hanem Peter Ustinov. Bár nagyon tisztelem, de nekem nem ő az igazi. David Sushet zseniálisan hozza a figurát. 

Aztán szeretem én Sherlok Holmest is. Bár egy időben (nem) éltek, mégis más a két nyomozó. Egyben nem, mégpedig a zsenialitásukban. Evvel így aztán nem is foglalkozom. 

P történeteit egy hölgy vetette papírra, ennek megfelelően alakul a karakter is. Agatha Christie igyekezett nem belemenni szerelmi szálakba, legalább is, ami P-t illeti. Egyszer elcsíptem, hogy majdnem, de aztán kiderült, hogy a hölgy egy nemzetközi csaló, és kimerült a szenvedély abban, hogy hagyta lelépni. Viszont az egyértelmű, hogy P metroszexuális. Rendkívül piperkőc, a lakása pazar, toaletje mindig tökéletes. Míg Ustinovnál ez nem volt szembetűnő, addig Sushet esetében egyértelműen hangsúlyozott. Nézzétek! Szerző:Nagyflanc von Vérbirka


Mi a helyzet Sherlock Holmes-szal? Először is, őt egy férfi találta ki. Atrhur Conan Doyle olyan figurát álmodott, aki magas, szikár, zavart és nagyon vagány, erre pedig Jeremy Brett tökéletes választás volt. P-vel ellentétben S kifejezetten laza fickó. Ezt már a lakáson is láthatjuk. Szerencsére létezik egy múzeum, ahol végigjárhatjuk nemlétező otthonát. Kellemes rendetlenség fogad minket, a nyomozó minden szükséges kellékével. Pedánsnak semmiképp nem mondanám. Zavartsága a tudatmódosító szerek hatása miatt alakult ki. Szinte mindig be volt lőve. Ez mellett már komolyabban felfedezhető a homoerotikus vonal. Én nem mondom, hogy nem esett be egy két kósza numera is, de hogy kétkapura játszott S, az biztos. A továbbiakban ezt majd megerősítem. Tekerj tovább!



Elérkeztünk a továbbiakhoz. Ez pedig nem más, mint a mozifilm. Itt egyetlen dolog hibádzik, jelesül a szikárság. Robert Downey Jr. nem magas. Nagyon nem, de ez nagyon nem zavar senkit. Viszont jól hozza a szétszívott fejet (van miből meríteni) és a homoerotikus vonalat. Persze ez nem nehéz neki, mikor Jude Law alakítja dr. Watsont, akivel szemben többen is elbizonytalanodnának, ha a nemi identitásukról lenne szó. Hogy nagyon vicces legyek, Guy jól kidolgozta a gay "fílinget"...

...és akkor még Kolléganőm kedvéért megemlítem Benedict Cumberbatch-t, aki egy minisorozatban alakította Sherlock-ot és aki a melegtársadalom nagy kedvence. A sorozat mai környezetben játszódik, ami miatt kicsit más az egész, de az alap maradt. S zseniális, zavart, furcsa és homoerotikus:-)

Kingának idepakolok több képet, hadd örüljön, ha leül egy pillanatra pihenni.

süti beállítások módosítása