Nincs ilyen widget!

Rajzoljunk sütit!

Hagyományos húsvéti elfoglaltság a süti készítés, piskóták, gyümölcskenyerek, bejgli, pogácsák, torták, piték és még sorolhatnám. Én alkalmi sütő vagyok, így ha ráveszem magam az egész napos őrületre a konyhában, akkor szeretek beleadni mindent. Mivel ráadásul dekorbolond is vagyok, szeretek új módszereket is kipróbálni, hogy a süti ne csak finom, de szép is legyen. [Szerző oldala: mandaline]

sutidekor0.jpg

Igyekeztem idén is újítani, így most a rajzolós-dekorálós torta van betervezve. Ehhez a mutatványhoz kell kézügyesség, kitartás és jó sok kellék. Így hát beszereztem nyuszi alakú sütőformát, színes cukorból dekorációkat, marcipánt, színes festékeket, mandulát, csokoládét és még mindenféle süti alapanyagot. Mivel a forma sűrű tésztát kíván, itt most a piskóta nem jöhetett számításba. Szóval nyuszi formájú gyümölcskenyér lesz a végén, pompázatos fehér marcipánnal bevonva, és remélhetőleg álomszépen dekorálva. Persze mivel nem vagyok gyakorlott cukrász, kicsit szakmailag is fel kellett készülni, így alaposan utánanéztem a témának. Dekoráláshoz több módszert is ötletesnek találtam, ezek látszanak az alábbi képeken: pillecukor virágok, tésztavágóval kiszaggatott és megfestett formák, és néhány torta is tojásokkal díszítve. Lehet különleges a forma, vagy ha hagyományos, díszítsük a sütik tetejét fodrokkal, masnikkal, térbeli vagy rajzolt virágokkal. 

Rendkívüli hatást érhetünk el ételfestékekkel a torta piskótájába keverve:

sutidekor03.jpg

Pillecukor virágok:

sutidekor11.jpg

sutidekor12.jpg

Művészi virágok nyomóformával:

sutidekor13.jpg

sutidekor14.jpg

Festőművészet:

sutidekor01.jpg

sutidekor02.jpg

Torta dekor tavaszi hangulatban:

sutidekor18.jpg

Az a csokinyúl nem valami menő, de a torta amin ül mestermunka:

sutidekor17.jpg

Vendégvárók:

sutidekor07.jpg

sutidekor05.jpg

sutidekor04.jpg

Gyerekeknek is adhatunk munkát a húsvéti sütés-főzés közben:

sutidekor16.jpg

sutidekor06.jpg

Ehető és szép cukordekorációk. Végtelen mennyiségben lehet most kapni őket:

sutidekor09.jpg

És végül az eszközök. Szaggatók, formázók, sütőformák:

sutidekor20.jpg

sutidekor21.jpg

sutidekor19.jpg

sutidekor08.jpg

Idei kedvenc a rajzolós sütihez a kézreálló tubusokban kapható folyékony cukor:

sutidekor10.jpg

És aki inkább vicces figurákat készítene:

sutidekor15.jpg

Vagy akinek a húsvéti cukiságok nem jönnek be annyira :)

sutidekor99.jpg

Forrás: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19

süti beállítások módosítása