Nincs ilyen widget!

Citromos mini Pavlova tortácska mangóval és passiógyümölccsel

A Pavlova-torta az egyik kedvenc édességem. Akkor is szeretem, amikor télen, fagyasztott gyümölcs kerül a tetejére és persze akkor is, amikor nyáron mindig az éppen szezonális finomságokat szóróm rájuk. Nagyon könnyű elkészíteni, gyakorlatilag elronthatatlan. Sokakat taszít a habcsók jelleg, de azért én azt mondom, adjon mindenki egy esélyt neki és higgyék el nekem, ennek a desszertnek köze nincs a mesterséges színezékektől viruló habkarikákhoz, amit még gyerekkorunkban a karácsonyfára aggattunk.

Már az "alaptészta" is sokféleképpen kombinálható és ízesíthető. Én ezt leginkább attól szoktam függővé tenni, hogy milyen feltét kerül majd rá. A málnához például tökéletes a csokoládés alap, a meggyhez, cseresznyéhez az enyhén fűszerezett, pikáns alap, de én most az egzotikus vonalon mozogtam, citromosra készítettem a habcsókokat, mangót kockáztam és maracuját kanalaztam a tetejére. Ezek a kicsit savanykás ízek tökéletesen passzolnak a "corpushoz", kiegészítik egymást. Ha van hozzá  kedvünk, tejszínhab helyett készíthetünk citruskrémet is, de időhiányban szenvedők ne érezzék magukat attól zavarban, hogy "csak" tejszín kerül a sütemény tetejére, hiszen eredetileg is így szól a recept.

 Hozzávalók 6 db-hoz:

  • 2 teáskanál  fehérborecet
  • 2 teáskanál kukoricaliszt
  • 4 nagy tojásfehérje
  • 150 g nádcukor
  • 2 citrom lereszelt héja
  • 4 dl habtejszín
  • kevés porcukor
  • 1 nagy mangó
  • 3 db passiógyümölcs

Elkészítés:

  • A tojások fehérjét a cukorral és az ecettel verjük kemény habbá (kb. 10 perc), majd keverjük hozzá alaposan a citromhéjat és a kukoricalisztet is.
  • Egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzünk a habból halmokat, kanál segítségével igazítsuk formára őket és 120°-ra előmelegített légkeveréses sütőben süssük 1 órát (alsó-felső sütésnél 140°), majd a sütőben hagyjuk kihűlni.
  • A tejszínt kevés porcukorral verjük kemény habbá.
  • A kihűlt habcsóktortácskákra kanalazzunk a kemény tejszínből, halmozzunk rá egy-egy adag felkockázott mangót és kanalazzuk rá maracujának húsát/magjait (1 maracuja 2 mini habcsóktortához elég).
 
süti beállítások módosítása