- 2011.06.16. 07:40
Indul a nyári főszezon, világszerte vizsgáznak a turizmus marketing tervek, az egész évben csöpögtetett imázsfilmek, kampányok, az értékes reklámidők. Nagy biznisz a turizmus, ehhez mérten nagy a verseny is, az sem mindegy, hol töltjük el idegenben azt a néhány vendégéjszakát...
Nem mondanám, hogy kül- és belföldi mobilitás szempontjából tétlenül töltöttem volna az elmúlt három évtizedet, mégis hiába kutakodok maradandó szállodai emlékek után, csak korrektül megvetett ágyakat látok magam előtt, amik rendre biztosították az otthontól távol éjszakázás nyugalmát vagy épp a turnusos barnulás díszleteit. A turizmus nyomai bennem tehát még bőven alakíthatók, új alapokra helyezhetők. Pláne, ha követem a globális trendeket, amik a WTO előrejelzései szerint a következőképpen alakulnak:
A jövő munkaereje rugalmas munkaidővel rendelkezik (háháá!!!), amit maga oszt be kedve szerint. A turisták változatos életmódja és a sokszor egymásnak ellentmondó értékrendszerek nem könnyítik meg az igények kielégítését, viszont markánsan tagolják a piaci szolgáltatásokat. Az ún. „hibrid fogyasztó” elvárja, hogy az általa megálmodott világot varázsolják köré, hogy igényeit tökéletesen kielégítsék, mindezt autentikus élmények közepette. Az egyre tudatosabban választó és a világhálónak köszönhetően sokkal tájékozottabb utazni vágyók új helyeket, új élményeket keresnek.
Akik a szállodai ridegtartást messzire kerülik, magas komfortfokozatot igényelnek, de nem bírják az egyenhotelek személytelen egyhangúságát, válogathatnak a design hotelek egyre bővülő kínálatából. Hogy mit is jelent a design hotel, arra nincs pontos recept, sem követnivaló szabály. A nem egyszer topdesignerek által tervezett belső tér sokszor ultramodern megoldásokkal, új anyagokkal, high-tech kütyükkel, grandiózus díszletekkel szolgál. Mások a nagy elődökre, a klasszikus, időtálló formákra bízzák a design környezet megteremtését. Olyan is szép számmal akad, ahol "csak" a stílusos berendezéssel vagy kortárs műalkotásokkal operálnak. Egy biztos: a hotelben olyan vizuális ingerek érik a vendéget, amelyek garantálják, hogy a külhoni pihenős/feltöltődős/átutazós helyszínek ne vesszenek a feledés homályába.
Például ezek:
Ausztria - Bécs - 25 Hours Hotel Wien
Ausztria - Grác - Augarten Hotel
Franciaország - Párizs - Hotel Bel-Ami
Görögország - Athén - Semiramis
Izland - Rejkjavik - 101 Hotel
Nagy-Brittannia - London - Haymarket Hotel
Németország - Hamburg - 25 Hours Hotel Hamburg NO.1
Németország - Berlin - Lux 11 Berlin-Mitte
Németország - Bréma - Hotel Überfluss
Olaszország - Milánó - Maison Moschino
Olaszország - Milánó - Hotel Straf
Szingapúr - New Majestic Hotel
Szingapúr - Wanderlust
Svájc - Zermatt - Hotel Cervo
Svédország - Stockholm - Nordic Light Hotel
Thaiföld - Khao Lak - Casa de la Flora
Törökország - Adam and Eve Hotel