Nincs ilyen widget!

Az élet napos oldala

Ha valaki ezen a címen vezet blogot, azt biztosra vehetjük, hogy írója igen pozitív személyiség. Renáta szerencsére tehetséges is. Folytatódik vendégblogger sorozatunk.

Az élet napos oldala egy gasztronómiai témájú blog, de egy picit több is ennél. A receptek mellett szépségesen megkomponált, guszta ételfotókat találni, néhány magazin is megirigyelhetné őket. Készítőjük, Török-Bognár Renáta most egy epres pohárkrémet ajánl az ünnepi menü megkoronázásaként, de mielőtt erre fény derülne, ismerkedjetek meg a bloggerrel és az ételfotózás rejtelmeivel!

A blogomat 2009 elején kezdtem el írni. Semmi célom nem volt vele, csupán annyi, hogy recepteket tegyek közzé és az internet segítségével megosszam azokat minden ismerősömmel. Akkor arra még nem gondoltam, hogy idegenek fogják olvasni, sőt… hogy idegenek fogják főzni a receptjeimet. Nem foglalkoztam különösebben a fotók megkomponálásával sem. Aztán amikor ráeszméltem a visszajelzésekből, hogy anyukámon kívül más is követi a blogom, úgy gondoltam, hogy igyekszem szép külsőt is kölcsönözni neki, és ezt a megoldást nem másban láttam, mint abban, hogy a fotók gusztusosak, étvágygerjesztőek legyenek. Ha egy ételfotó szép, máris nagyobb kedvvel vág neki elkészíteni azt az olvasó (legalábbis én így működök). Nagyjából negyed éve történt egy jelentős fordulat a saját, és ezáltal a blog életében is. Feladtam a „civil” munkámat és elindultam egy kreatív úton, ami a fotózásról szól. Most már nem összecsapom és két perc alatt kattintom a fotóimat, hanem szánok rá időt és gondosan megtervezem őket.

Ahogy minden másnak, az ételfotózásnak is megvannak a trendjei. Most a vintage, coutry style a divatos: fadeszkák, régi kopottas evőeszközök és tálak, ezüsttányérok és tálcák, natúr színű textilek stb. Mivel ez a stílus közel áll a szívemhez, én is szívesen követem ezt. Az ételen mindig a mélységélességgel igyekszem a lényegesebb pontot hangsúlyozni, így ezzel a „játékkal” tudatosan egy adott pontra tudom terelni az olvasó figyelmét.

Az ételfotózás során a design ugyanolyan összetett, mint egy komplett lakás berendezésénél. Fontos, hogy a kiegészítők harmonizáljanak egymással, hogy az ételhez illő tálalási módot használjunk, a színek, a fények, a textúrák tökéletes egyensúlyban legyenek egymással. Nekem még nagyon sok tanulnivalóm van e téren, de remélem folyamatosan fejlődök és képes leszek újra és újra megújulni.

„Cheesecake” pohárdesszert formájában

Szeretem nagyon a pohárkrémeket, pléne ha az adott desszert villámgyors és egyszerű is. Az ünnepek idején mindig jól jön, ha van a tarsolyunkban egy-két ilyen percek alatt elkészíthető édesség recept, mert nagyban megkönnyíti a dolgunkat. Emiatt biztos nem kell órák hosszat a konyhapult mellett ácsorogni és feszülten figyelni arra, hogy vajon jól sikerül az adott finomság vagy sem. Az általam ajánlott desszert elkészítésének nincs kockázata, ezzel az is boldogulni fog, akinek semmiféle
affinitása nincs a konyhai műveletekhez.

Az eper számomra a tavasz egyik szimbóluma, kétségkívül az egyik kedvenc gyümölcsöm. Szeretem nyersen, szósznak, fagylaltnak, lekvárnak, tulajdonképpen bármilyen formában. Ezt a pohárkrémet elkészíthetjük már korábban, így a hűtőben várhatja a végzetét, de akár a vendégek előtt is adagolhatjuk (bár akkor mindenki előtt lebukunk, hogy nem is dolgoztunk vele olyan sokat).

Hozzávalók 8 főre:

500 g mascarpone

2 dl natúr joghurt

16 db omlós keksz

4-5 evőkanál porcukor

1 ek. vanília-esszencia

eper

citromkakukkfű

Elkészítés: A mascarponet keverjük krémesre a joghurttal, porcukorral és a vanília-esszenciával. A kekszet törjük morzsásra majd béleljük ki velük a poharak alját. Kanalazzunk rá egy-egy adag sajtkrémet, majd díszítsük friss eperrel és citromkakukkfűvel. Tipp: Főzhetünk eperszószt is kevés cukorral és vízzel és ezt adagolhatjuk a sajtkrémre a friss eper helyett.

süti beállítások módosítása