Nincs ilyen widget!

A könyvszépítő

90 éve, ezen a napon született Reich Károly. (Szerző: Klein Kinga

biblia.hu.jpg

Mindenkinek megvannak a kedvenc gyermekkori olvasmányai.  Az én egyik ilyen könyvem, Bálint Ágnes: A szitakötők szigetén című meséje, Reich Károly illusztrációival. Az első perctől fogva magaménak éreztem a lázadó Giduci szerepét, de abban, hogy ez lett az egyik kedvencem, nagy szerepet játszottak a képek is. Pont annyit mutattak, ami tovább csigázta képzeletemet, foglalkoztatta a gondolataimat még jóval az olvasás után is.   Hozzátehettem az én képeimet, érzéseimet, félelmeimet, és hozzáképzelhettem azt ami számomra volt látványos izgalmas vagy felkavaró. Laikus művészetkedvelőként ezt tartom mai fejemmel a legfontosabbnak egy illusztrátor munkájában. Megtalálni azt a kényes egyensúlyt, amivel még hozzátesz a történethez, mintegy katalizátorként segíti a mese befogadását és nem tömi túl az olvasó fejét fölösleges vizuális mondanivalóval. Az én véleményem szerint  többek között ezért is volt óriás az illusztrátorok között Reich, nem beszélve tiszta és nemesen egyszerű vonalvezetéséről, amellyel úgy tudta a lényeget megragadni, hogy az mindvégig lírai maradt,  és hű a mese, a vers gondolatiságához. Nagyon komolyan remélem: még ma is sok-sok gyerek nézegeti, lapozgatja a Reich által illusztrált könyveket és néhány felnőtt is előveszi a rézkarcaival, grafikáival díszített köteteket. Ugye így van?  

2263121238_1acfe30434_o.jpg

theanimalarium.blogspot1.jpg

Károly Reich rooster and fox polish Kovács Oli fl.jpg

annomesebolt.hu.jpg

B911129.JPG

kis_hegedu.jpg

balintagnes .hu.jpg

Bear's music Kovács Oli fl.jpg

k.jpg

littlemailbox.blogspot_1.jpg

raku.jpg

rakuhobbi. béogspot.jpg

orfeusz_es_euridike_piros_63lightbox.jpg

nimfak_63lightbox.jpg

retronom.hu.jpg

rezkarcvasar.hu.jpg

203 (1).jpg 

Képek forrása: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

süti beállítások módosítása