Nincs ilyen widget!

dekoody utazásai: Millau büszkesége, a világ legmagasabb hídja

Ha már Franciaországban megnéztük a legmagasabb tornyot Párizsban (dekoody beszámoló itt), és feladatunk, hogy vágtassunk át a mediterrán világ felé tartva az egész országon, válasszuk a picit hosszabb utat és menjünk Millau felé. Páratlan élményben lesz részünk, átkelhetünk a világ legnagyobb hídján! Szerző: Mandaline

01_P7057930.jpg

Persze ez is egy építészes elhajlás, hogy minden nevezetességet muszáj élőben taposni, a fénykép már nem is jó. A híd bámulatos egyébként, szerkezete légies és masszív egyszerre, a határoló plexi elemek pedig igazán futurisztikusak, magas minőségi design, pedig a szélfogó szerepe fontosabb, mint a látható szépség.

19_millau-viaduct-5_1.jpg

17_millau_1.jpg

Tejben-vajban:

0000_millau-viaduct-9.jpg

Tehát elindultunk az A75-ös autópályán és hegyen-völgyön át nyomtuk a pedált, hogy odaérjünk másnapra. Embertelen hosszú az út, így kerestük a megfelelő pihenőt az alvásra. De az az igazság, hogy nem találtuk, sőt hovatovább 70 kilométert is megtettünk élő ember látványa nélkül. Nem ez a tény volt zavaró, hanem a vészesen fogyó üzemanyag.

Pontosan ide akarunk eljutni (A):

03_1.jpg

0000.jpg

Végül a dráma elmaradt és az egész utazásunk legszebb mókusos pihenőjébe tértünk be. Ez a kifejezés saját, szóval nem a franciák nevezik így a parkosított szuperül karbantartott pihenőiket, hanem én. Mert olyan tiszta volt mind és rendezett, hogy az a mesebeli kerekerdő mókussal jutott eszembe, amit korábban Lajos kastélyában láttunk a falon Neuschwansteinben (dekoody beszámoló itt).   

0001_loaire.jpg

Lozaire a pihenő neve, és gránit tömbök erdeje áll itt, amiről egyébként az égvilágon semmit sem tudtam meg, csak azt, hogy éjjel igen kísérteties látvány.

0001_lozaire.jpg

Másnap ránk szakadt pár felhő, így instant kocsi mosást is nyertünk, ami azért volt nagyon időszerű, mert 6-700 km alatt teljes bogártani dns leltárt gyűjtöttünk a szélvédőre. A tiszta üvegen keresztül jó kis képek készülhettek aztán.

Jó kis esős kép:

07_viaduc-1.jpg

Itt már látszik a cél!

0002_P7057919.jpg

0002_P7057921.jpg

Millauba aztán persze nem is mentünk el, hiszen a viadukt pont azért készült, hogy az egyébként tündéri kisvárost tehermentesítsék az átmenő forgalomtól. A feladat emberfeletti, a völgyhíd 343 méter magas, a hossza majd 2,5 km, és hogy egyszerű legyen, van benne egy halvány kanyar is.

Ez pedig a híd előtti pihenő, ahonnan egy ösvényen felkutyagolva egészen közelről is megcsodálhatjuk a hidat, amin egyébként gyalogos forgalom nincs.

0002_P7057922.jpg 

A völgy:

0002_P7057946.jpg

Távolban Millau:

0002_P7057943.jpg

Látkép a kilátóból. Pokoli magas a híd!

0002_P7057932.jpg

Ezen a képen olyan mint egy vitorlás kikötő a tengeren.

0000_398591267_d012e7fa2a_o.jpg

Ilyen rajta átmenni, mérnöki álomszép:

0002_P7057955.jpg

A híd két mérnök Michel Virlogeux és Norman Foster tervei alapján készült 2001-2004 között. A viadukt súlya 290.000 tonna, magassága 342 méter, hossza 2640 méter. 

12_0_meretek.jpg 

Az építésről itt egy embertelen jó videó

Tornyok épülnek a felhők fölé:

11_391933056_88f8d5fd50_o.jpg

11_Viaduc_de_Millau_(7).jpg

18_0_epites.jpg

Ott vagyunk már? Tologatják a pályatesteket előre:

12_viaduc1.jpg

Az elmés csúsztató-emelő szerkezet, amivel a völgy két széléről tolták befelé a teljesen összeszerelt hídszakaszokat:

12_Vágólap01.jpg

Az egyes elemeket ezzel a szerkezettel tolták ki az oszlopokra, közben erősen imádkoztak, hogy ne essen le, ne fújjon orkán erejű szél, ne borítsák fel dominóként az oszlopokat, és ne menjen tönkre a gép. De tönkrement, szóval a 300 méteres magasságban, még állványokon kalimpálva kellett kiszedni a súlyos vasépítmény alól, majd visszatenni és tovább tolni a darabot. Az építésvezető jelmondata, a „Do it or Die”… De végül a Do it maradt, a Die az építkezésen nem történt meg, mindenki túlélte a hatalmas kalandot.

Bokréta ünnep?

10_398598116_4b009cebb6_o.jpg

Amíg a kábelfeszítők nincsenek a helyükön, addig bizony kissé rekettyés a vasszerkezet:

15_millau-viaduct-8_1.jpg

A kábelek:

13_391933131_ad5a9753c7_o.jpg

Terheléses vizsgálat: 30 kamionnal (ki vállal ilyen küldetést?), maximális teherrel megrakva:

17_viaduc-millau-10_1.jpg

Vannak, akiknek az ilyen építmények kihívásként feszülnek a magasba, ők a bázisugrók. Egy híres, vagy inkább hírhedt ugró, osztrák Félix Baumgartner avatta fel a hidat, még átadás előtt. Ő az, aki 2007-ben a Taipei toronyház biztonsági őreit is ki tudta játszani és a 90. emeletről levetette magát. Természetesen a biztonságiak kikerülésével, titokban mászott a híd legmagasabb oszlopára, és ugrott egy illegálisat szokása szerint.

18_0epites2.jpg

Sajnos az ugrást nem mindenki teszi ernyővel, ezért a hídról amúgy tilos ugrálni, figyelik is kamerákkal a népet, ha valaki gyanús lekapcsolják hamar. Ezért látható ezeken a videókon a nagy sietség, rohanás, mert perceik vannak megtenni, amit akarnak.

18_base.jpg 

Mindentlátó biztonságiak:

18_millau-viaduct-13_1.jpg

Dekoodyt is megreptettük volna, de nem akart ugrani, csak a játszótéren ült fel a lóra.

18_base_P7057920.jpg

30_P7057950.jpg

A hídon átkelni egyéként közel nem olyan hideglelős, mint elsőre gondolnánk, szinte semmi sem látszik a völgyből a híd korlátja miatt. Még közel ilyen magas építményen sem autóztam korábban, mégis biztonságban éreztem magam. Nem úgy, mint Marseille várost átszelő félelmetes, kopottas felüljáróján. De ez már egy következő történet.

Forrás:  1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

süti beállítások módosítása