Nincs ilyen widget!

Interjú Almsteier Mártonnal, a 7 éves rajzolóművésszel

A III. Országos gyermekrajz pályázat döntőjében ismerkedtem meg Almsteier Mártonnal, akinek a versenyen különdíjat szavaztunk meg rajztechnikai tudása miatt. A verseny végeztével tökéletes interjúkat is adott a fiatalember, először az RS bútoráruház TV stábjának, majd nekem is. Ez utóbbi interjút olvashatjátok a bejegyzésben. A bejegyzésben látható 51 sorszámozott rajz fotóján a növesztett építészet, különböző stílusú egyéb épületek, emberek és a  természet gyönyörű és aprólékosan kidolgozott fantáziavilága látható. További cikkek a versenyről itt és itt. (Szerző: Hujber-Nagy Aletta)

 a.png

Mutatkozz be az olvasóinknak röviden!
Az én nevem Almsteier Márton, de mindenki Marcinak, Marcikának hív. 7 éves vagyok, első osztályos. Várpalotán lakom egy családi házban.
Mióta rajzolsz?
Rajzolni óvodás koromban tanultam meg, mikor Szilvi óvó néni megmutatta, hogy kell házat rajzolni, azóta is sokat gyakorlok, és szeretek  épületeket rajzolni. Mivel sokat kirándulunk sokfajta építményt látok, és ez ad nekem ihletet.

h.png

Gyakran indulsz versenyeken?
6 éves koromban hirdettek meg egy nemzetközi rajzversenyt Lengyelországban "rajzold le a lakóhelyed" címmel. Ez volt az első rajzverseny ahol oklevelet és díjat kaptam, melyet a Veszprémi Megyeházán vettem át. Iskolásként indultam először az RS által meghírdetett decemberi rajzversenyen ahol a mikulást kellett lerajzolni. Mióta iskolás vagyok a tanáraim is észrevették hogy szépen rajzolok, és minden rajzpályázatról szólnak nekem. Indultam az Aquaworld által hirdetett pályázaton, melyen a nyaralást kellett lerajzolni. Ezen a két pályázaton nem nyertem, viszont nagyon büszke vagyok arra, hogy az iskolában kiállították a legszebb rajzaimat, és három hétig mindenki megnézhette ezt a kiállítást. Az iskolában is már többször nyertem rajzversenyen, most nemrég furulyafa díjat kaptam a " Tuvudsz Ivígy" Lázár Ervin dalnokpályázaton. De sok mesemondó versenyen is indultam, különdíjat, és oklevelet kaptam. Összesen 8 oklevelem van.

c.png

Mennyi idő alatt készül el egy-egy rajzod?
Rajzaim közül valamelyiket 15 perc alatt készítettem el, de volt olyan is amelyiken több napot dolgoztam.
Mivel szeretsz legjobban rajzolni?
Legjobban színes ceruzákkal szeretek rajzolni, van egy ceruzakészletem, ami nagyon szépen fog.
Mit szeretsz legjobban rajzolni?
Várakat, és házakat szeretek a legjobban rajzolni, de most éppen egy divatkollekción dolgozom. Női ruhát, férfi ruhát, ékszereket, hajviseleteket rajzoltam.

b.png

Magadtól találod ki a témákat vagy van, aki segít neked?
Valamelyik rajzomat úgy másolom mesekönyvekből, és adok hozzá a képzeletemből egy kis varázslatot. A legtöbb rajzot viszont én találom ki, a szüleim pedig megcsodálják a végeredményt.
Miért számozod a rajzaidat?
A rajzgyűjteményemben 51 rajz található. A család minden tagja szívesen nézte őket, de mindig összekeverte. Ezért gondoltam hogy beszámozom mindet, és így tudják melyiket mikor rajzoltam.

j_1.png

Mióta gyűlnek a mappában a rajzaid?
Már több mint egy éve elkezdtem rajzolni az első képet, és azóta is csak a legszebbek kerülnek bele.
Szeretsz iskolába járni? Melyek a kedvenc tantárgyaid?
Iskolába nagyon szeretek járni, és szerintem év végén kiváló leszek. Testnevelés, rajz, barkács, és matematika a kedvencem.
Mi leszel, ha nagy leszel?
Ha nagy leszek feltaláló, és rajzművész leszek.
És végül egy utolsó kérdés: mit üzensz az olvasóknak?
(...csend, majd kisvártatva:) ez a legfogasabb kérdés. Ha nevezek egy rajzpályázaton, szurkoljanak nekem!

VÉGEZETÜL A BEÍGÉRT 51 RAJZ:

1.

51.png

2.

50.png

3.

49.png

4.

48.png

5.

47.png

6.

46.png

7.

45.png

8.

44.png

9.

43.png

10.

42.png

11.

41.png

12.

40.png

13.

39.png

14.

38.png

15.

37.png

16.

36.png

17.

35.png

18.

34.png

19. A 18 emeletes ház

33.png

20. Személyes kedvencem

32.png

21.

31.png

22.

30.png

23.

29.png

24.

28.png

25.

27.png

26.

26.png

27.

25.png

28.

24.png

29.

23.png

30.

22.png

31.

21.png

32.

20_1.png

33.

19_1.png

34.

18_1.png

35.

17_2.png

36.

16_1.png

37.

14_1.png

38.

13_1.png

39.

12_1.png

40.

11_1.png

41.

10_1.png

42.

9_1.png

43.

8_1.png

44.

7_1.png

45.

6_1.png

46.

5_1.png

47.

4_1.png

48.

3_1.png

49.

2_1.png

50.

1_3.png

51. A III. Országos gyermekrajz pályázatra beküldött rajz

f_1.png

Fotók: Hujber-Nagy Aletta

süti beállítások módosítása